مدیر شبكه رادیویی قرآن از كسب رتبه سوم این شبكه رادیویی در بین دیگر شبكههای رادیویی در موضوع جذب مخاطب خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایكنا؛ نشست بررسی برنامههای معارفی رسانه ملی طی رمضان سال 99 و تحلیل و بررسی اقدامات حوزه رسانه در ایام كرونایی، عصر امروز، 18 خردادماه در سالن اجتماعات ایكنا برگزار شد.
مجتبی ایزدی، مدیر شبكه رادیویی قرآن طی سخنانی در این نشست با بیان اینكه جمله معروف انتقاد، سرمایه است، سرلوحه همه ما در مجموعه سازمان صدا و سیما است، اظهار كرد: برنامه تدارك دیدن برای رادیو و تلویزیون سخت است. صدای جمهوری اسلامی 16 شبكه دارد كه چهار شبكه آن قرآنی و معارفی است؛ یعنی یك چهارم شبكههای صدای رسانه ملی قرآنی و معارفی است.
دبیر شورای معارف صدای سازمان صدا و سیما در ادامه با بیان اینكه امروز چهار شبكه 24 ساعته قرآن، تلاوت، ترتیل و معارف در حال فعالیت هستند، افزود: این مسئله فرصت و نعمت ارزشمندی است كه باید قدر آن را بدانیم.
ایزدی با اشاره به اینكه بقیه شبكههای رسانه ملی نیز به مسائل قرآنی و معارفی پرداختهاند، گفت: شبكههای رادیویی مختلف همچون شبكه رادیویی جوان، شبكه رادیویی ایران و ... نیز برنامههای تلاوتمحور دارند و حتماً در برنامههای اذانگاهی برنامههای خوب قرآنی از این شبكهها شنیده میشود.
مدیر شبكه رادیویی قرآن با بیان اینكه البته برنامه اذانگاهی بیشتر باید در سایر شبكههای رادیویی برجسته باشد، تصریح كرد: در ماه مبارك رمضان از شبكههای 13گانه رادیو به جز دو یا سه شبكه كه شرایط پخش ترتیل را نداشتند، روزی یك ساعت تلاوت ترتیل میشنیدیم و حتی یك شبكه مجازی ترتیل نیز طراحی شده بود؛ یعنی اگر كسی قصد شنیدن تلاوت ترتیل از دیگر شبكههای رادیویی را داشت نیز این امكان فراهم بود.
وی در ادامه در مورد موضوع برنامهسازی در رادیو و تلویزیون نیز بیان كرد: مفهوم مدیریت این است كه از امكانات و داشتههای خود طوری استفاده كنیم كه این ظرفیتها بیشترین رضایت و اثربخشی را داشته باشد. مهم این است كه بتوانیم بر مبنای مشكلات و محدودیتهایی كه وجود دارد، كارها را به خوبی انجام دهیم.
مدیر شبكه رادیویی قرآن با بیان اینكه امروز با بیشتر از 10 نوع دستهبندی مخاطب مواجه هستیم، گفت: ساختن برنامه برای این تنوع قشری مخاطبان كار سادهای نیست. البته در این زمینه ذینفعانی مانند نهادهای قرآنی، اساتید و ... نیز وجود دارند كه ایشان نیز از شبكههای رادیویی مطالبات خاص خود را دارند.
وی با اشاره به اینكه تأمین این مطالبات باید با فرمولهای ویژهای انجام شود كه بیشترین رضایت مخاطبان را فراهم كند، تصریح كرد: در شبكه رادیویی قرآن كه متولی سه رادیو است، با دعوت از اساتید در حوزههای مختلف برنامهریزیهای متعددی صورت میگیرد كه بیشترین میزان رضایت مخاطبان به دست آید.
مدیر شبكه رادیویی قرآن با اشاره به اینكه در نظرسنجی اخیر كه طی ماه مبارك رمضان و در بین 16 شبكه رادیویی انجام شد، رادیو قرآن به عنوان سومین شبكه از لحاظ مخاطبان انتخاب شد، اظهار كرد: امیدوار هستیم اینگونه جلسات كه به بررسی و تحلیل برنامههای رسانه ملی میپردازد، تداوم داشته باشد.