یك كارشناس رسانه با اشاره به زوایای مختلف رسانه ای رونمایی از كشتی مطلا كه روی بدنه اش قرآن حك شده است، گفت: یكی از مسائلی كه بر روی این مساله تاثیر گذاشت اطلاع رسانی ناقص بود در حالی كه گاهی موقعیت سنجی و اولویت بندی اهمیت بیشتری دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، علیرضا فتحی پور، كارشناس رسانه بر روی خط ارتباطی برنامه "نمای نزدیك" با اشاره به زوایای مختلف رسانه ای رونمایی از كشتی مطلا كه روی بدنه اش قرآن حك شده است، گفت: ساختار رسانه براساس عناصر و ارزش های خبری استوار است و بر روی یك خبر تضاد، تنش و بزرگی جمع می شود این در حالی است كه زمان انتشار خبر نیز مهم می باشد.
وی ادامه داد: به طوری كه نمی توانیم بگوییم چرا رسانه به این مساله مهم پرداخته در حالی كه مسائلی مانند كمك به زلزله زدگان كرمانشاه و معیشت مردم در كشور وجود دارد، ماهیت رسانه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در كنار توجه به عناصر و ارزش های خبری است.
فتحی پور با بیان اینكه یكی از مسائلی كه بر روی این مساله تاثیر گذاشت اطلاع رسانی ناقص بود، خاطر نشان كرد: در انتشار این مساله هر كس براساس اطلاعات ناقص خود آن را منتشر كرد؛ از هزینه های گزاف در كنار مسائل اقتصادی تا رونمایی و غیره در حالی كه باید در رسانه مهارت رسانه ای داشته باشیم و هر چیزی كه گفته می شود لزوما صحیح نیست.
این كارشناس رسانه با بیان اینكه روشنگری و تبیین این مسائل بهترین كار است، اظهار كرد: خدای متعال در قرآن می فرماید؛ حتی اگر فاسق برای شما خبری می آورد تبیین كنید لذا كاری كه در رادیو و رسانه های دیگر به جهت تبیین ابعاد مختلف این رونمایی انجام شد، بهترین كار بود.
وی افزود: ما كسی را نمی توانیم محكوم كنیم كه چرا ذوق هنری خود را در مورد قرآن كریم نشان داده، اما گاهی موقعیت سنجی و اولویت بندی اهمیت دارد، در كشوری كه نیاز مالی و معیشتی وجود دارد پرداختن به این موضوعات باعث بحث های رسانه ای و نقد و نظرهای مختلف می شود.
فتحی پور با بیان اینكه در اینطور مسائل زمان رونمایی، موقعیت و نوع توضیحات موثر است، تصریح كرد: كاش می گذاشتند دوره ای می گذشت چراكه در حال حاضر بحث هایی مانند اقتصاد مقاومتی، كمك به زلزله زده ها و مشكلات معیشتی را داریم و مناسب بود برای دوره ای از این اخبار نمی داشتیم.