جمعی از مدیران كانال های رادیویی تلاوت و ترتیل با حضور در واحد (162) امور ارتباط با مخاطبان و پاسخگویی مستقیم به تماسهای تلفنی مردم در قالب ششمین برنامه «مستقیم جامجم» از این تجربه گفتند و بر تأثیرات تعاملات دوطرفه مدیران با مخاطبان و افزایش كیفیت تولیدات برنامههای رسانه ملی تأكید كردند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، احمد فراهانی، قائممقام و مدیر گروه تلاوت رادیو قرآن در رابطه با تجربه حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان و گفتوگوی مستقیم با مردم ازطریق سامانه 162 توضیح داد: رسالت هر شبكه فعالیت برای مخاطب است و در صداوسیما نیز هر ایدهای كه به ارتباط آسان و عمیقتر با مخاطب منتهی شود، قطعا اثرات مثبت آن روی آنتن احساس میشود.
وی تصریح كرد: ارتباط با مخاطب میتواند ازطریق ارسال پیامك مخاطبان به برنامهسازان و شبكهها صورت بگیرد یا مانند تجربه حضور در 162 به یك گفتوگوی مستقیم تبدیل شود كه به نظرم نوع دوم یعنی ایده «مستقیم جامجم» تعامل دوطرفه بسیار سازندهای را شكل میدهد.
میثم رجبیان، مسئول هماهنگی و جدول پخش شبكه تلاوت با حضور در واحد(162) امور ارتباط روابط عمومی رسانه ملی پیرامون مكالمه با مخاطبان در قالب «مستقیم جامجم» اظهار كرد: وظیفه رسانه، اطلاعرسانی و ارتباط با مخاطب است و همیشه باید به نیازهای مخاطبان توجه داشته باشیم. از اینرو حضور در 162 كمك میكند بهصورت جدی و دقیقتری از نیازهای مخاطبان آگاه شویم و بدانیم درراستای پاسخ به مطالبات مردم باید چه ایدههایی را روی آنتن ببریم.
مسئول هماهنگی و جدولپخش شبكه تلاوت یادآوری كرد: با تجربه مكالمه مستقیم با مخاطبان شبكه رادیویی تلاوت، مخاطبان احساس نزدیكی بیشتری با مدیران شبكهها پیدا میكنند و میدانند كه میتوانند بدون واسطه ایده و نظراتشان را منتقل كنند.
رجبیان خاطرنشان كرد: تماس مردم با 162 به ما كمك میكند تا هم زمانهای طلایی برای روی آنتن بردن برخی برنامهها را پیدا كنیم هم در تحولات برنامهسازی موفقتر ظاهر شویم.
ناصر كلانتری، مدیر گروه جامعه، محافل و مسابقات رادیو تلاوت پیرامون اهمیت ارتباط مستقیم با مخاطب و تجربه حضور در واحد(162) امور ارتباط با مخاطبان ادارهكل روابطعمومی صداوسیما بیان كرد: 162 یك ارتباط بیواسطه است و فرصتی ایجاد میكند كه مخاطب هرگونه انتقاد یا پیشنهادی را به برنامهسازان و مدیران منتقل كند. معمولا شبكهها نیز برای ارتقای كیفیت خود و جذب مخاطب بیشتر به دیدگاههای واقعی مردم نیاز دارند، بنابراین میتوان گفت ایده «مستقیم جامجم» برای شبكههای رادیویی و تلویزیونی بسیار سازنده است.
كلانتری متذكر شد: ما از ایدههای مخاطبان در برنامهسازی قطعا استفاده میكنیم و 162 امكانی را فراهم كرده كه بدون واسطه با مردم صحبت كنیم و به راحتی ایدهها و پیشنهادات سازندهای كه از سوی مردم مطرح میشود را در برنامههای آینده به كار بگیریم.
كلانتری افزود: مخاطبها واقعا تخصصی نظر میدهند و گاهی از یك كارشناس نیز دقیقتر زوایای مختلف برنامه و اثرگذاری آن را تشریح میكنند. ازاینرو ما با مخاطبان ارتباط عمیقی داریم. بخصوص افرادی كه رادیو قرآن و تلاوت و ترتیل را دنبال میكنند واقعا متخصص هستند و حتما باید از نظرات آنها استفاده كرد.
صادق درودیان، كارشناس گروه تلاوت در مورد اهمیت ارتباط مدیران شبكههای رادیویی و تلویزیونی با مخاطبان و تجربه پاسخگویی به تماسهای 162 بیان كرد: شنوندگان همیشه با رادیو ارتباط خوبی داشتهاند و زمانی كه تعامل دوطرفه و بیواسطه باشد، كیفیت تبادلنظر بیشتر میشود و مسئول بالاتری كه پشت خط تلفن قرار میگیرد نكاتی را از سوی مخاطبان دریافت میكند كه میتواند در سیاستگذاریهای آینده كمك كند و در تولید برنامه و ادامه مسیر راهگشا باشد.
فاطمه رستمی - خبرنگار