مجریكارشناس رادیو قرآن با اشاره به اینكه دیدن صاحبان صداهای رادیو در نمایشگاه قرآن برای مردم جذاب است، گفت: نظرات مخاطبان جمعبندی و در چینش برنامهها مد نظر قرار میگیرد.
حمید عبیری، مجری رادیو قرآن در گفتوگو با ایكنا، با اشاره به فعالیت این رسانه در نمایشگاه قرآن گفت: بر اساس نظرسنجی مركز آمار صدا و سیما رادیو قرآن پرمخاطبترین رسانه تخصصی در ایران محسوب میشود.
این كارشناسمجری رادیو قرآن عنوان كرد: هدف ما از حضور در نمایشگاه قرآن معرفی خودمان به عنوان یك رسانه نیست، اما ظرفیت نمایشگاه در این زمینه نیز قابل تبیین و تعریف است. مسئولیت رسانه همین است كه در فضاهای مختلف این فرصت را فراهم كند تا تمام كسانی كه با ارائه خدمات یا محصولات خاص دور هم جمع میشوند، از طریق رسانه خود را به مخاطب معرفی كنند.
عبیری اضافه كرد: رسانه تخصصی قرآنی در فضای تخصصی قرآنی باید فعال باشد، كما اینكه خبرگزاری ایكنا نیز در نمایشگاه قرآن حضور دارد و فعالیتی با توجه به شرح وظایفش خواهد داشت. بزرگترین رسالت رادیو قرآن نیز اطلاعرسانی و معرفی بخشهای مختلف نمایشگاه به مخاطبان در سراسری كشور است به همین دلیل در نمایشگاه قرآن فعال است.
وی در پاسخ به این سؤال كه واكنش مردم در مواجهه حضوری با افرادی كه همیشه صداهای آنها را از رادیو قرآن میشنوند، چیست؟ گفت: اتفاقی كه در نمایشگاه قرآن میافتد، مواجهه مردم با رسانهای است كه در طول سال با آن در ارتباط هستند و صداهایی كه میشنوند، میبینند و با آن ارتباط برقرار میكنند كه این مسئله برای مردم بسیار جذاب است.
این گوینده رادیو قرآن افزود: مواجهه با رسانه و نوع و شكل فعالیت آن و افرادی كه در طول سالها فقط با صداهای آنها ارتباط برقرار كردهاند، جذاب است. در این فضا مردم صاحبان صداها را میبینند. برای خود ما نیز مواجهه با مخاطب و گرفتن بازخورد فعالیتهای سالیانه مهم و جذاب است.
وی خاطرنشان كرد: وقتی رضایت مردم را از عملكرد رسانه میشنویم، انرژی میگیریم، همچنین در میان نظرات مردمی پیشنهادهای خوبی دریافت كردهایم و البته نقد هم بر عملكرد خودمان داشتهایم و همه این نقدها را با دل و جان پذیرفتهایم. چون كاری كه انجام میدهیم، برای جلب رضایت مخاطب است و اگر مخاطب راضی نباشد، همه تلاشهای ما بیاثر و بیفایده است.
این گوینده رادیو در پاسخ به این سؤال كه مردم در نظرات خود خواستار توجه بیشتر به كدام بخشها هستند؟ گفت: هر مخاطبی با توجه به سلیقه شخصی خود اظهار نظر میكند. برخی مخاطبان خواستار پخش بیشتر تلاوتهای قاریان مصری بودند، در كنار این با درخواستهایی مواجه بودیم كه تمایل به پخش تلاوت قاریان ایرانی داشتند و البته تعدادی از مخاطبان نیز از ما درخواست كردند، تا قاریان جدید را معرفی و تلاوت قاریان جدیدتر را پخش كنیم.
وی در پایان گفت: از همه طیف و سلیقه مخاطب داریم، این اعلامنظرهای سلیقهای و شخصی را دریافت و جمعآوری میكنیم، گروه كارشناسی و مدیریتی شبكه نیز این نظرات را كارشناسی كرده و در چینش جدول برنامهها برآنند تا توازن و تعادل خواست مخاطبان را رعایت كنند تا همه مخاطبان از برنامهها راضی باشند.