برنامه درسی مارپیچی، با مفاهیم ساده یا همان كلیتر، شروع شده و با پیشرفت دانشآموزان در یادگیری پیچیدهتر خواهند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ رضا نباتی، كارشناس آموزش قرآن و فلسفه تعلیم و تربیت برنامه درسی قرآن دفتر تألیف كتب درسی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با برنامه والعصر رادیو قرآن از برگزاری نشست ضرورت چرخش از برنامه درسی خطی به برنامه درسی مارپیچی با محوریت آموزش عمومی قرآن در خبرگزاری ایكنا، خبر داد و گفت: این نشست با حضور حسین قاسمپورمقدم، متخصص برنامهریزی درسی دانشیار دانشگاه فرهنگیان، سعید خدائیان، متخصص فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، حسن فلاح، كارشناس و مؤلف كتب درسی قرآن سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی برپا شد. وی كه با نگارش مقالهای با عنوان «ضرورت چرخش از برنامه درسی خطی به برنامه درسی مارپیچی در آموزش عمومی قرآن كشور» به ضرورت تحول در این امر و بهرهمندی از برنامه درسی مارپیچی و آموزش از موضوعات كلی به موضوعات جزئی با رویكرد زمینهمحور، تأكید كرده است، تصریح كرد: تربیت 10 میلیون حافظ قرآن كریم با شیوههای معمول و بر اساس برنامه درسی خطی و حفظ ترتیبی امكانناپذیر نیست؛ اما از سوی دیگر تلاش برای تحقق منویات رهبر حكیم و فرزانه انقلاب اسلامی یك ضرورت و بلكه یك سعادت است. وی افزود: برنامه درسی مارپیچی، با مفاهیم ساده یا همان كلیتر، شروع شده و با پیشرفت دانشآموزان در یادگیری پیچیدهتر خواهند شد. یعنی زمانی كه دانشآموزان به قسمت پیچیدهتر یك موضوع میرسند، قادر به تحلیل و بازنماییهای متعددی از آنچه قبلاً تحلیل كردند، هستند.