حجت‌الاسلام والمسلمین ذكاوت مطرح كرد: نمایشگاه قرآن فرصتی برای ارزیابی برنامه‌‎های قرآنی رسانه‌هاست

حجت الاسلام محمودرضا ذكاوت، مدیر گروه تلاوت و محافل رادیو قرآن به ارائه توضیحاتی در مورد نمایشگاه قرآن پرداخت و در مورد پوشش رسانه‌ای این نمایشگاه و اهمیت ارزیابی برنامه‌ها تأكید كرد.

1396/03/27
|
11:12

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن به نقل از خبرگزاری ایكنا، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا ذكاوت، مدیر گروه تلاوت و محافل رادیو قرآن بیان كرد: نمایشگاه قرآن، بستر مناسبی است تا مردم بتوانند از آخرین نشریات در حوزه‌های قرآنی و در بحث رسانه‌ای و كتب قرآنی و معارفی آشنا شوند و محلی باشد كه مردم به راحتی بتوانند نیازهای خودشان در این زمینه را تأمین نمایند.
وی در ادامه افزود: ضرورت دارد كه این نمایشگاه‌ها در طول سال ادامه یابد، اما ماه رمضان با توجه به این كه ماه نزول قرآن است بستر مناسبی است كه تمام قرآنیان جمع شوند، همچنین از دست اندركاران برپایی این نمایشگاه در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تشكر می‌كنم.
ذكاوت در مورد نقش این گونه نمایشگاه‌ها در كاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح كرد: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم نسبت به معضلات و آسیب‌های اجتماعی خیلی خوب است اما به شرط این كه معضلات را به صورت شفاف به مردم بگوییم، مثلا حجاب یا فضای مجازی از مهم‌ترین مشكلاتی است كه دشمنان نیز در این زمینه‌ها در حال فعالیت هستند.
مدیر گروه تلاوت و محافل رادیو قرآن در ادامه افزود: متأسفانه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی نسبت به این معضلات مغفول مانده است و به نظرم مهم‌ترین كاری كه می‌توانند انجام دهند این است كه در نمایشگاه یك بخشی را برای آشنایی مردم با معضلات اجتماعی در حوزه‌های مختلف قرار دهند، اگر عموم مردم با معضلات و آسیب‌ها آشنا شوند باعث می‌شود كه از ورودشان به این گام‌ها جلوگیری شود.
ذكاوت در مورد پوشش رسانه‌ای نمایشگاه بیست و پنجم بیان كرد: با توجه به این كه در رادیو قرآن هم در حال خدمت‌رسانی به مردم هستیم، پوشش رسانه‌ای نمایشگاه به خوبی انجام می‌شود، اما بیشتر در بُعد اطلاع‌رسانی است، اگر برای نمایشگاه اقدام به تهیه تیزر شود بسیار مناسب است، همچنین برای شعار نمایشگاه امسال كه قرآن، اخلاق و زندگی است می‌توانند جزوه‌ یا بروشوری را تهیه كنند و در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا به این وسیله اهداف این شعار نیز روشن شود، اما به نظر می‌رسد فقط صرف انتخاب یك شعار مطرح بوده است.
وی رد ادامه افزود: متاسفانه امسال هم كه بیست و پنجمین دوره نمایشگاه را سپری می‌كنیم شاهد این هستیم كه در این ادوار هیچ كدام از رسانه‌هایی كه به پوشش نمایشگاه پرداخته‌اند، ارزیابی، نظارت و بازشنوایی نشده‌اند، فقط كار به صورت ارائه آمار بوده كه فلان شبكه اینجا برنامه تولیدی یا زنده داشته است.
ذكاوت بیان كرد: امیدوارم امسال بعد از نمایشگاه برنامه‌ها مورد بررسی قرار بگیرند و بگویند فلان برنامه اینقدر پیامك داشته یا این قدر مردم نسبت به آن برنامه رضایت داشته‌اند و از برنامه نیز تجلیل به عمل آید، بعد از این مراسم ها صرفا از مدیران رسانه‌ تجلیل می‌شود.
مدیر گروه تلاوت و محافل رادیو قرآن در ادامه تصریح كرد: مدیران رسانه كه وظیفه اصلیشان را انجام می‌دهند، اما آن كسی كه به نمایشگاه می‌آید و در قالب، تهیه كننده، كارگردان، مجری و ... فعالیت می‌كند، اینها هستند كه می‌توانند نقششان را خوب ایفا كنند، یك كارگردان خوب باید زیبایی‌های نمایشگاه را نمایش دهد یا در رادیو بخش‌ها و برنامه‌هایی در راستای نمایشگاه باید وجود داشته باشد اما متاسفانه بخش امور رسانه‌ای وزارت ارشاد و معاونت قرآن و عترت ضعیف عمل كرده است.

دسترسی سریع