در جلسه اخیر كارگروه قرآن و رسانه كمیسیون توسعه فعالیتهای تبلیغی و ترویجی قرآن، تشكیل كارگروه رسانههای قرآنی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ پنجمین جلسه كارگروه قرآن و رسانه كمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن روز گذشته، 10 دیماه، با حضور محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رئیس این كارگروه برگزار شد.
همچنین مباحثی در مورد رویكردهای جدید و اولویتهای كاری در سال 98 و 99 صورت گرفت و مقرر شد این رویكردها در چند سرفصل مهم پیگیری شود. یكی از این سرفصلها ساماندهی وضعیت رسانههای قرآنی بود. مباحث مطرح شده در مورد این سرفصل منتج به تشكیل كارگروه رسانههای قرآنی در معاونت مطبوعاتی شد و از یك یا دو هفته آینده این كارگروه با ریاست معاون مطبوعاتی تشكیل جلسه خواهد داد.
در این جلسه بیشتر گفتوگوها، نظری و محتوایی بود و رئیس كارگروه نیز اعتقاد داشت كه زمان را صرف مسائل اجرایی و سنجش پروژهها نكنیم و جهتگیریهای اصلی را در كارگروه شكل دهیم و زمان برپایی جلسه آتی را دو هفته آینده اعلام كرد. البته خدادی در این جلسه تأكید كرد كه از فرصت مانده تا ماه مبارك رمضان استفاده كنیم و دستورجلسات آتی را به فعالیتهای قرآنی در ماه رمضان اختصاص دهیم.
محمدمهدی عزیزاده، دبیر كارگروه قرآن و رسانه كمیسیون توسعه فعالیتهای تبلیغی و ترویجی قرآن، در پاسخ به این سؤال كه این كارگروه موازی با دیگر كارگروههای كمیسیون است؟ ابراز كرد: این كارگروه در داخل معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شكل گرفته و اینگونه نیست كه كارگروهی به كارگروههای دیگر كمیسیون اضافه شود. در این كارگروه هماهنگی داخلی بین رسانههای قرآنی در زمینه جهتگیریهای خبری، اولویتهای كاری و ... صورت خواهد گرفت.
وی به بیان دومین سرفصل از رویكردها و اولویتهای جدید این كارگروه پرداخت و گفت: در این بخش همه اعضا موظف شدند كه برنامهها و طرح پیشنهادی خود را درباره سه موضوع «مخاطبشناسی»، «موضوعشناسی» و «تولید محتوا» برای رسانههای قرآنی ارائه دهند تا با استفاده از آن به صورت هماهنگ جریان تولید محتوا برای رسانههای قرآنی راهاندازی شود و به منظور ترویج بیشتر فعالیتهای رسانهای بین قرآنیها اقدامات و جریانسازی جدی صورت بگیرد.